Natrag

Datum: 01.12.2011.

PONUDE JADROLINIJE BILE SU NAJPOVOLJNIJE

Brodarska tvrtka Linijska nacionalna plovidba d.d. iz Splita održala je u srijedu 30. studenoga 2011. godine konferenciju za novinare na kojoj su iznijete tvrdnje prenesene u brojnim tiskanim medijima i na Internetskim portalima. Obzirom da iznijete tvrdnje traže razjašnjenja Agencija za obalni linijski pomorski promet želi javnost upoznati sa sljedećim:

– Točno je da je Upravni sud RH poništio odluke o davanju koncesije za održavanje brzobrodskih linija, ali ne na četiri kako tvrdi LNP, nego na tri linije: 9602 Vis-Split, 9604 Lastovo-Vela Luka-Hvar-Split i 9308 Mali Lošinj-Ilovik-Susak-Unije-Martinšćica-Cres-Rijeka.
Temeljem toga, u ponovljenom postupku Upravno vijeće Agencije za obalni linijski pomorski promet je poništilo natječaje za davanje koncesija. Po isteku žalbenih rokova odluke o poništenju natječaja postale su konačne 7. studenoga 2011. godine. Upravno vijeće je na sjednici održanoj u Zadru 25. studenoga 2011. raspravljalo o raspisivanju novih natječaja za koncesije na linijama 9602, 9604 i 9308, te zadužilo Agenciju da ih žurno pripremi. Temeljem toga stručne službe Agencije privode kraju pripreme za raspisivanje natječaja.
Nužno je naglasiti da u sva tri slučaja Upravni sud RH nije poništio odluke o davanju koncesija brodaru Jadroliniji temeljem toga što bi ponude Jadrolinije bile nepovoljne, nego isključivo zbog formalno-pravnih propusta u provedbi koncesijskoga natječaja.
I da nije bilo proceduralnih propusta Split Tours d.d. (sadašnja Linijska nacionalna plovidba d.d.) ne bi mogao pobijediti na natječajima, jer su njegove ponude bile nepovoljne.
Na liniji 9308 ponuda Jadrolinije je iznosila 14.550.000 kuna, a Split Toursa 19.495.530,34 kune. Na liniji 9602 ponuda Jadrolinije je bila 9.25 milijuna kuna, a Split Toursa 13.7 milijuna kuna, dok je na liniji 9604 ponuda Jadrolinije iznosila 14.5 milijuna, a Split Toursa 17.822.221,88 kuna. Iz toga je razvidno da se nije pogodovalo Jadroliniji nego su njezine ponude prihvaćene kao najpovoljnije.

– U slučaju brzobrodske linije 9603 Jelsa-Bol-Split natječaj nije poništen presudom Upravnoga suda RH, nego odlukom Upravnoga vijeća Agencije od 20. prosinca 2007., a temeljem žalbe Split Toursa d.d.. Upravni sud RH je svojom presudom od 20. listopada 2010. godine samo potvrdio valjanost odluke Upravnoga vijeća. Natječaj je poništen jer ponuda brodara Jadrolinije nije udovoljavala uvjetima, a ponuda Split Toursa d.d. nije prihvaćena jer je iznosila 13.650.241,88 kuna ili dvostruko više od ponude Jadrolinije (6.8 milijuna kuna) te osjetno više od ponuda tvrtki Miatrade d.o.o. (9.5 milijuna) i U.T.O. Kapetan Luka (9.499.640 kuna)

-Tvrdnje kako je Linijska nacionalna plovidba d.d. izbačena iz konkurencije za koncesiju na brzobrodskoj liniji 9502 Žirje-Kaprije-Šibenik su neutemeljene budući da je postupak koncesioniranja još u tijeku i da nikakva odluka nije donijeta. Naime, ponude su otvorene prije tjedan dana, 23. studenoga 2011. godine, a odluka se mora donijeti u roku od 60 dana od otvaranja ponuda. Ni stručno povjerenstvo, a pogotovo ne Upravno vijeće Agencije, nisu u roku od tjedan dana mogli donijeti konačnu odluku o izboru koncesionara.