Datum: 05.05.2010.
Nakon gotovo tri desetljeća provedena na Jadranu, jedan od najstarijih brodova hrvatske bijele flote, feribot ‘Istra’, plovidbu je okončao u rezalište. Turski tegljač ‘Ocean Ergun’ oteglio je ‘Istru’ iz Šibenika, gdje je posljednjih tjedana bila na vezu, do Aliage, najvećeg europskog groblja brodova. Tamošnjem rezalištu brod je službeno predan 12. svibnja 2010. godine.
Riječka Jadrolinija je ostarjeli feribot na javnome natječaju prodala jednoj turskoj tvrtki koja će ga izrezati u staro željezo. Takav kraj ‘Istre’ nije neočekivan jer je brod star točno 44 godine. Feribot dug 92.6 i širok 16.8 metara izgrađen je u poznatom danskom brodogradilištu Aalborg Vaerft A/S u Aalborgu. Mogao je primiti 134 automobila i 900 putnika, a pokretala su ga četiri dizelska stroja Burmeister & Wain od ukupno 7060 kilovata, pa je u mladosti plovio izvanrednom brzinom od 19.5 čvorova.
Pod imenom ‘Mette Mols’ brod je tvrtki Mols Linien A/S iz Ebeltofta isporučen 15. svibnja 1966. godine. Jedanaest godina poslije kupila je vodeća danska putnička kompanija DFDS za koju je plovio pod imenom ‘Dana Gloria’. Jadrolinija je brod preuzela u siječnju 1981. godine, a do 1992. plovio je pod imenom ‘Balkanija’. Isprva je održavao linije između Splita i Zadra i talijanskih luka, a posljednjih godina najčešće je plovio iz Splita za Vela Luku i Lastovo. Među putnicima je bio osobito omiljen, posebno zbog pouzdanosti kojom je linije održavao u svim vremenskim prilikama.
Na slici: ‘Istra’ u rezalištu u Aliagi čeka nasukavanje na obalu