Datum: 30.09.2009.
Od 1. listopada trajekti i putnički brodovi na Jadranu plove po novom, izvansezonskom plovidbenom redu, koji će vrijediti do 31. prosinca 2009. Kao i prošlih godina prestanak glavne plovidbene sezone donosi uobičajeno smanjenje broj putovanja, no za stanovnike hrvatskih otoka najvažnije je da neće biti dodatnog reduciranja linija zbog gospodarske krize i recesije, od čega su neki strahovali. Plovidbeni su redovi, naime, ostali jednaki onima iz izvansezone 2008. godine. Uz to je pri izradi plovidbenih redova uvažen najveći dio želja i zahtjeva otočana.
S krajem rujna prestala je plovidba na državnim brzobrodskim linijama 9141 Pula-(Unije)-Mali Lošinj-(Ilovik)-Zadar i 9603a Split-Milna-Hvar, na trajektnoj liniji 641 Drvenik-Dominče i brodskoj liniji 616 Trogir-(Slatine)-Split. Više ne plovi ni brod ‘Plavi val’ na dodatnoj putničko-teretnoj liniji do Elafitskih otoka. Na cjelogodišnjim linijama nema većih promjena, izuzev u vezama otoka Mljeta s kopnom.
Kako bi se dodatno poboljšala povezanost, ali i iskoristivost brodova, na liniji 831 trajekt će ploviti iz Dubrovnika samo do luke Suđurađ na otoku Šipanu, ali ne i do Sobre na Mljetu. Vozila iz Sobre za Dubrovnik činila su, naime, samo nekoliko postotaka ukupnog prometa na toj liniji. Istodobno na glavnoj trajektnoj liniji za otok Mljet, između Prapratnog i Sobre, Jadrolinija uvodi veliki trajekt ‘Lubenice’ koji će ploviti četiri puta dnevno. Uz to će brzi brod na liniji 9807 od 1. listopada umjesto iz Dubrovnika ploviti iz Sobre, a u dane vikenda uvode se i putovanja do druge luke na Mljetu, Polača.
Izvansezonski red plovidbe vrijedi do 31. prosinca 2009., budući da će se od 2010. plovidbeni redovi izrađivati kao cjelogodišnji. Tako će se otkloniti problemi koje su imali turistički radnici koji na brojnim sajmovima početkom godine nisu znali kako će brodovi ploviti u sezoni, a mnogobrojnim turistima plovidbeni redovi bit će dostupni na Internetskim stranicama cijele godine. Podjela na izvansezonske i sezonske redove plovidbe ostaje i dalje.